Logo vegan3000

Castagnaccio by Grandma Angelina

Disclaimer

This translation has been done by an automatic system, therefore we apologize if it isn't perfect. If you find any mistake or you have any suggestion for a better translation, please contact us.

Ingredients

500 g of chestnut flour
280 g of wheat malt
100 g of extra virgin olive oil (mild flavor)
3 tablespoons pine nuts
3 tablespoons raisins
a sprig of rosemary needles
1 pinch of vanilla
1 pinch of whole sea salt up
water (about 350-400 ml)

Instructions

Mix thoroughly all ingredients in a bowl, making sure to scour the chestnut flour first so that no lumps are formed. The dough should be soft but not liquid. Grease the baking sheet and pour the dough: the thickness should be about 7-8 mm.
Cook about 20 minutes in a hot oven at 180° C until it cracks and surface features will not become a nice Brown ... the color of chestnuts.


Do you like this recipe?
Please leave your vote and/or comment


Please share on


Notes

Thanks to Angela Verduci, cuoca professionale vegan
 

NOTA: Questa ricetta è stata elaborata e scritta nel 2006 da Angela Verduci, cuoca professionale vegan.
Nel 2009 la stessa ricetta è stata copiata e pubblicata letteralmente e illegittimamente da un'altra persona, senza alcuna autorizzazione, in un libro di ricette vegan per bambini successivamente oggetto di causa giudiziaria e per questo motivo oggi non più in commercio.
I giudici hanno verificato i fatti e riconosciuto il plagio a nostro danno e nel 2013 hanno emesso la sentenza di condanna per plagio-contraffazione disponendo la distruzione del libro pubblicato illecitamente con il nostro lavoro (in tutto circa 170 ricette preparate e scritte da Emanuela Barbero); inoltre hanno condannato la persona che si è resa responsabile del plagio e il suo editore al risarcimento del danno e di tutte le spese legali, stabilendo una elevata penale per ogni singola violazione del divieto di produzione e vendita del libro oggetto di causa.
Nel 2014 la sentenza di primo grado è passata in giudicato, diventando definitiva (sentenza del Tribunale di Milano n. 12344/2013).

Ogni ulteriore violazione dei nostri diritti sarà perseguita a termini di legge.

Your votes  

Vote this recipe



Visited 23192 times

Your votes   

Your comments  

Leave your comment



No comment so far

 
Have you tried these recipes?
Have you read these news?